Client : TOYOTA MARKETING JAPAN
Launch : 2011/12/25
企業と社会と生活者が垣根を越えて成長する”共成長マーケティング"
コンパクトハイブリットAQUAの発売に合わせたプロモーション施策。企業と社会と生活者が垣根を越えて成長する、”共成長マーケティング"として考え出されたこの施策の目的は、車に乗らない人でも共感し、消費者に「この企業姿勢なら応援したい」と思われること。水をきれいにする全国50の様々な活動に参加できるプラットフォームを用意し、これまで企業予算からしか行われなかった社会貢献活動を、販促のためとして広告費を利用するという、広告が社会を変える新しい取り組みが行われた。プロジェクトは今年で4年目。全ての活動が経過・結果までレポートにまとめられている。
"Kyoseicho marketing" Enterprise, society and consumers growing together
It was promotion policy for compact hybrid car AQUA. The aim for this policy as "Kyoseicho marketing" that Enterprise, society and consumers growing together is make non drivers have sympathy and make consumers to support TOYOTA by the policy. Previously, social contribution activity was on company budget but TOYOTA made new effort as advertisement change the society to Prepare the platform to participate in activities to clean water in 50 prefectures by use advertising cost for sales promotion. This is 4th year of the project. Gather all activity's process and results for report.

CREDITS

AWARD

  • Yahoo! Japan Interactive AD Award 2012 Gold
  • Mobile AD Award 2012
  • Good Design Award 2012 GOOD DESIGN Best 100
  • Good Design Award 2012 Sustainable Design
  • Spikes Asia 2013 Gold
  • Ad For Consumer Merit Award Gold
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