Bascule

Haruhi Hunting

Client : SANKYO PLANNING
Launch : 2014/06/09
日本中のOOHに散らばった未公開映像の1コマを集めよ!
かつて社会現象となったアニメ「涼宮ハルヒの憂鬱」が、ついにパチンコとして登場。その「フィーバー涼宮ハルヒの憂鬱」発売にあたって、日本全国を舞台にした ARG(代替現実ゲーム)を展開。 雑誌、全国のコンビニ約 1 万店舗、街の巨大看板、YouTube、Webバナーなど、日本全国に散らばったマーカー付きの「ハルヒ」のイラスト。全 707種類のこのイラストをスマートフォンで撮影してアップロードすると、劇中歌「Lost My Music」の完全描き下ろしムービーの1コマとして、「Haruhi Hunting」Webサイト上に反映されます。
Collect one scene of deleted scene that is scattered in OOH in Japan.
One time social phenomenon the Animation 「The Melancholy of Haruhi Suzumiya」 became pachinko machines called 「fever the Melancholy of Haruhi Suzumiya」. We developed ARG which set in all of japan for launch. Illustrations of Haruhi with mark spreaded all over Japan on magazines, about 10000 convenience stores, huge advertising boards in towns, YouTube, Web banners and so on. There are 707 types of illustrations. When users took pics with smartphone and upload, it reflects on Haruhi Hunting website as one scene of music video of song "Lost My Music"

AWARD

  • Yahoo! Japan Interactive Creative Award 2014 Gold
  • Asia Pacific ADFEST 2015 Bronze
  • The Webby Awards 2015
  • One Show Interactive 2015 Silver
  • ACC CM FESTIVAL 2015 Bronze

CREDITS

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