Bascule

Client : Bridgestone
Launch : 2016/06/06
2020に向けた企業活動を道をキーヴィジュアルに発信
ブリヂストンがオリンピックのワールドワイド公式オリンピックパートナーになったことをきっかけに、2020年までを見据え、幅広い企業活動を発信するブランドサイトを企画制作しました。

タイヤの印象が強いブリヂストンですが、それをベースに免震構造の開発から傷ついたイルカの尾ひれの補完まで、活動が多岐にわたっていることを私もこのプロジェクトで発見。この広い活動領域を一つのサイトに集約することが今回の課題でした。

“道”をキーヴィジュアルに、活動に関わる一人ひとりのジャーニーが2020年、さらにその先へとつながっていくことのメッセージにしました。5つのカテゴリーにまたがる活動を象徴する道を選び、撮影しました。さらに、ともすると難しくなりがちな企業活動を動くインフォグラフィックスと数字でシンボライズし、活動を知るきっかけの入り口としています。

まだ始まったばかりの場所なので、これから少しずつ進化していければと思っています。/ 濱田陽和子
Transmit corporation activities toward 2020, with key visual “Road”
Look ahead a future, we planning and produced a brand site that dispatch various corporate activities because of Bridgestone become a worldwide official Olympic partner.

Bridgestone has strong image of tires but we found out their activities are varied, such as develop base isolated system, complement tail fin of dolphins and so on. To put all these activities together on a website is a theme on this project.

Key visual is “road”. This message expressing journeys of each person who concern these activities leading to 2020 and more. We took pictures of 5 roads that symbolizing activities of 5 categories. Moreover, we made an opportunity that people can know these activities by symbolization corporation activities that it becomes difficult to do in some cases, with motion infographics and number.

It just started so will evolve more little by little./ Hiwako Hamada

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