Bascule

#みんなでカンパイ

Client : ASAHI BREWERIES, LTD.
Launch : 2016/08/04
リオ2016日本代表選手団をTwitter上での”カンパイ応援ツイート”を通じて応援
東京オリンピック2020のゴールドパートナーであるアサヒビールの「がんばれ!ニッポン!® #みんなでカンパイ」キャンペーンを企画制作しました。


日本代表選手団を応援するためのビールを、Twitter上に巨大なビールサーバーで用意。応援メッセージと「#みんなでカンパイ」タグをツイートすると、巨大なビールサーバーのビールが減っていきます。みんなで飲み終えると、ツイートした人の中から毎日抽選で豪華商品が当たります。参加ユーザーには、応募完了のお知らせと現在のカンパイ数通知を兼ねて、アサヒビールのCMのように、自分が大勢の観客がいるスタジアムの中心でカンパイの音頭取りになったかのようなグラフィック画像を返信ツイートでお送りしました。


オリンピックという大きなイベントで、応援する選手たちが出場する日程やその活躍に合わせて、アウトプットもフレキシブルに管理できるシステムを構築して、スムースな運用を実現しました。8/4から8/22日の18日間で135,887もの応援ツイートが集まり、アサヒビール公式アカウントのフォロワーも6万増えました。/塩田誠次
Support Japanese national team at Rio 2016 through “kanpai support tweet” on Twitter
We planned and production 「Ganbare! Nippon!®#Minnade kanpai」campaign of ASAHI BREWERIES that is a gold partner of Tokyo Olympic Games 2020.


Prepared beer in huge beer server on twitter. Participants cheering Japanese national team with this beer.
Beer in beer sever will decrease when participants tweet cheering message with #Minnadekanpai. Finish drinking a whole beer server and all people who tweet participate in a day drawing to win a luxurious prize. We replied a graphic image that is like participants became a leader of Cheers in the center of the stadium that is full of audiences same as commercial of Asahi breweries, also as notification of transmission completion and number of kampai.

We create a system that can manage output flexibility according to schedule of national team participate and their activity and actualized smooth operation at the big event as Olympic games.
As a result, in these 18 days (from 4th Aug to 22nd Aug) 135,887 cheering tweets were gathered and gained 60k followers.

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