Bascule

NIKEiD Friend Studio

Client : Nike Japan
Launch : 2011/05/29
友人のオススメが自動でバナーに
ソーシャルバナー広告第一弾として、mixiにてNIKEiDキャンペーンを展開。自分好みにカスタマイズしたシューズのデザインを友人に共有すると、それが自動的にバナーとしても配信される仕組みを提供した。ソーシャルバナー最大の特徴は、バナー広告に表示されるものが広告主のメッセージではなく、友人のアクティビティや投稿であるという点である。結果、バナーのCTRは通常広告と比べ、PC版では約11倍、モバイルでは約16倍となり、3週間で約213万人が参加した。また、NIKEiD公式サイトのカスタマイズ対象のモデルは、日本の売上が全世界のトップに踊り出た。 / 北島ハリー
Friend’s recommendation displays as banner automatically.
As first social banner ads, we developed campaign of NIKEiD on mixi. We provided system that distribute customized own shoes design as banner automatically when users share those designs with friends on mixi. The greatest feature of social banner is what is displayed on screen is not a message of sponsor but activities and posts of friends. As a result, CTR of banner is about 11 times as much on website, about 16 times on mobile site than ordinal advertisement. About two million hundred thirty thousand peoples participated in 3weeks. Also, NIKEiD custom shoes in Japan were sold the most in the world. / Harry Kitajima

AWARD

  • Asia Pacific ADFEST 2012 BEYOND THE BANNERSilver
  • Asia Pacific ADFEST 2011 Online Advertising Innovation in Rich Media Silver
  • Dentsu Ad Award 2012
  • Tokyo Interactive Ad Awards 2012 Online Ad Gold
  • Tokyo Interactive Ad Awards 2012 Best Media Use Ad Bronze
  • Spikes Asia 2011 Silver

CREDITS

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