Bascule

Tokyo Girls Parade

Client : TOKYO GIRLS COLLECTION 2009 A/W
Launch : 2009/07/09
「東京ガールズコレクション(TGC)2009 A/W」のイベントプロモーションコンテンツ
日本最大のファッションフェスタ「東京ガールズコレクション(以下TGC)」のイベントプロモーションのために開発した、若い女性ターゲットのコンテンツです。
9回目を迎えるTGCの新しい仕掛けとして、ユーザーがカスタマイズしたアバターたちがTGCのステージをはじめ世界中でパレードをするというユーザー参加型のWeb/mobileサイトを用意し、「日本のリアルクローズを世界へ」というTGCのテーマを体現しました。このコンテンツの特徴はTGCのプロモーションサイトでありながら、サイト自体に日本の代表的な企業が協賛につき、開発費を持ち合って展開されたことです。コーディネートに必要な各スポンサーオリジナルアイテムをゲットするために、協賛企業のサイト訪問を促すなど、1社だけでは捕まえにくいネット上での10代後半~20代の女性層へのブランドアピールが可能となりました。
TGCイベント当日は、実際にユーザーが作ったアバターがランウェイのバックビジョンに登場する様子が携帯で撮影され拡散され、多くのターゲットの心をつかんで大盛況でした。
Promotional contents for "Tokyo Girls Collection 2009 A/W"
Tokyo Girls Parade is a contents which targeting young women to promote event of Japanese biggest fashion fest 「Tokyo Girls Collection (TGC)」 .
This was 9th time of TGC, as a new device we create user participating type web and mobile site that users can customize avatar to parade on stage of TGC and all over the world on screen. It embodies the theme "Japanese real clothes to the world" The feature of this content is Japanese representative companies supporting the website and they bringing development cost each even it's a promotion site of TGC. When users make avatars they need to visit supporting companies website to get sponsors original item for coordinates own avatars. It makes possible to make young girls between later teen years and twenties who are difficult to catch online with only a company to see the appeal of brands.
Tokyo Girls Parade was great success wining the hearts and minds of young women. The avatars which users create appears on screen of over the runway and it was taking pictures with mobile phone and spread on SNS.

AWARD

  • Japan Media Art Festival 2009 Jury Selection
  • Dentsu Ad Award 2010
  • Digital Signage Award 2010
  • Tokyo Interactive Ad Awards 2010 Cross media Bronze
  • Tokyo Interactive Ad Awards 2010 Mobile campaign Bronze

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